Stimmen und Meinungen zur Oper

»Hoffmanns Erzählungen«





C´est un opéra très philosophique

Annick Massis, Opernsängerin, die in Nizza trotz Erkältung alle drei Rollen sang





Ich habe Hoffmanns Erzählungen zum hundertjährigen Jubiläum unseres Theaters inszeniert, weil das meine Lieblingsoper ist

Prof. Robert Herzl, Intendant des Theaters Baden bei Wien





Für mich ist Jacques Offenbachs Hoffmanns Erzählungen die Oper aller Opern

Dr. Ulrich Peters, Intendant des Staatstheaters am Gärtnerplatz München





Die Oper „Les contes d´Hoffmann“ hat mich und mein Leben auf die vielfältigste Weise verändert, und ich bin glücklich, dass ich in der Opernsaison 2001/02 an der Entstehung der phantastischen Inszenierung dieses einzigartigen Werkes an der Deutschen Oper Berlin mitwirken durfte.

Angela Herrmann





Eine Perle und Zierde jedes Opernspielplans

Die Frankfurter Allgemeine über Hoffmanns Erzählungen





Hoffmanns Erzählungen ist die Oper der Opern

Martin Schüler, Intendant des Staatstheaters Cottbus und Regisseur des dortigen »Hoffmann« 2012





Les contes d'Hoffmann is one of those rarities in the world of opera - a work that is uniquely inspired on every level and one which does not fall into any known category. There is really nothing else like it in the operatic repertoire. The reasons for this lie deep within the work's foundations: the idiosyncratic genius of E.T.A Hoffmann; the slyly cynical world of Hoffmann's literary world in Berlin, and the ideals and obsessions of the German Romantic Movement in general. Structurally and philosophically there are no easy answers to Les contes d'Hoffmann precisely because it does not ask easy questions. I think it is particularly this kind of ambiguity that appealed to Offenbach. His music rises to the challenge of the ingenious libretto, creating some of the greatest moments in operatic literature; indeed, even those who don't understand Hoffmann are usually overwhelmed by its musical profundity. Like Dapertutto's diamond, Les contes d'Hoffmann continues to fascinate us and hold us in its spell like some kind of overpowering mesmeric force, a force that is difficult to resist and almost impossible to describe to the uninitiated.

Charlie Richard Richards, USA










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